När ett VM drar in över världen gör det så i full kaliber, det kommande VM:et är inget undantag. De stora sponsorerna kämpar om sätt att synas och marknadsföra deras produkter under VM. Ett av dessa företag är Coca Cola®, som nu lanserar ett samarbete med Svenska fotbollslandslaget.
I dagarna kommer man kunna köpa specialdesignade Coca Cola®-burkar. Burkarna pryds av illustrationer av några av landslagets största stjärnor, såsom Andreas Granqvist, Mikael Lustig, Marcus Berg, Robin Olsen, Albin Ekdal och Jimmy Durmaz.
– Fotboll förenar, inspirerar och engagerar människor världen över. Coca-Cola har ju en lång historik av fotbollsevenemang och därför är vi verkligen stolta över att för första gången i Sverige ha illustrationer av landslagsstjärnor på våra burkar, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB i Svenska Fotbollsförbundets pressmeddelande.
Alla illustrationer av spelarna finns tillgängliga i smakerna Coca-Cola® classic, Coca-Cola zero® sugar och Coca-Cola® light och säljs i begränsad upplaga.
Lämna ett svar